Reddingsbrigade Nederland verzorgt jaarlijks de campagne ‘Omarm het 06-polsbandje!’. De Nationale Raad Zwemveiligheid (NRZ) is dit jaar als partner aangesloten. Deze campagne wordt tevens ondersteund door de politie en Nick Jr., die karakters van het populaire televisieprogramma ‘PAW Patrol’ eraan verbindt. We stellen dit jaar 300.000 PAW Patrol 06-polsbandjes gratis ter beschikking.

Omarm het 06-polsbandje!
Jonge bezoekers van de Landelijke Veiligheidsdag met het 06-polsbandje.
(Foto: Kevin Baarda)

NRZ en Reddingsbrigade Nederland werken in relatie tot het Nationaal Plan Zwemveiligheid 2020-2024 nauw samen om verdrinking bij open water te voorkomen. Op het strand aan de kust en in waterrijke recreatiegebieden in het binnenland raken jaarlijks honderden kinderen (tijdelijk) vermist. Verdrinkingsongevallen liggen in dat geval op de loer. Hereniging met de ouder(s) of begeleider(s) vindt sneller plaats dankzij de 06-polsbandjescampagne.

De doelgroep: ouders met kinderen in de leeftijd van 3 tot en met 6 jaar. Dat is dé reden waarom Nick Jr. de PAW Patrol-helden, en met name het reddingshondje Zuma en het politiehondje Chase, bij de 06-polsbandjescampagne betrekt. Een volwassene kan zijn of haar telefoonnummer en de naam van het kind op het 06-polsbandje schrijven en wordt zich dan direct meer bewust van het risico op vermissing.

Het PAW Patrol 06-polsbandje is verkrijgbaar bij reddingsbrigadeposten en een aantal politieposten, strandexploitaties, kusthotels en andere verblijfsaccommodaties.

Bron: NRZ

Categorieën: NRZ

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *