23 november 2023

0 REACTIE(S)

Extra inzet bewustwordingscampagne belang goed zwemonderwijs

Vlak voor afgelopen zomer is de campagne over het belang van goed zwemonderwijs, iets waar we ons als Nationale Raad Zwemveiligheid (NRZ) samen met onze licentiehouders gezamenlijk voor inzetten, van start gegaan. Om de attentiewaarde hiervan verder te vergroten, wordt momenteel een aantal weken extra ingezet op deze boodschap.

We zijn deze campagne gestart omdat we merken dat er nog altijd te weinig aandacht is voor het belang van kwalitatief goed zwemonderwijs en gediplomeerde zwemonderwijzers. Ouders zijn zich niet bewust van het ontbreken van wettelijke kaders en daarmee de kwaliteitsverschillen die bestaan tussen diverse zwemlesaanbieders. Dat een groot deel van de aanbieders als licentiehouders van de Nationale Raad Zwemveiligheid belangrijke kwaliteitsnormen hanteert, is ook onvoldoende bekend. Hiervoor vragen we aandacht bij o.a. gemeenten, basisscholen, consultatiebureaus, ouder-kindcentra, GGD etc.

Tijdens deze campagne worden twee interviews met experts uit het werkveld actief onder de aandacht gebracht. De artikelen en bijbehorende video’s staan op onze website allesoverzwemles.nl. Het gaat om een interview met Daniëlle Koopman – Segveld, locatiemanager bij zwembad De Veldkamp in Wezep. Zij maakt zich zorgen over de kwaliteit van het zwemonderwijs en roept op tot meer aandacht voor de Licentie Nationale Zwemdiploma’s en certificering van zwemonderwijzers. Het tweede interview is met William Verweij, die studenten opleidt tot zwemdocent bij het CIOS Arnhem. Hij geeft aan waarom hij het belangrijk vindt dat er minimale kwaliteitseisen nodig zijn voor het zwemonderwijs.

Klik hier om het interview met Daniëlle te bekijken.

Klik hier om het interview met William te bekijken.

We verspreiden alle content actief via onze social media kanalen en brengen de boodschap via een LinkedIn advertentiecampagne onder de aandacht bij specifieke groepen. Het is gericht op mensen die in contact staan met ouders van kinderen in de zwemlesleeftijd, zodat zij hen goed kunnen voorlichten. Ouders zijn maar relatief kort specifiek de doelgroep die we willen bereiken (als de kinderen in de zwemlesleeftijd zitten), terwijl deze intermediairs in hun voorlichtende rol steeds nieuwe ouders bereiken. Klik hier om onze LinkedIn pagina te bekijken en te volgen.

Het bericht Extra inzet bewustwordingscampagne belang goed zwemonderwijs verscheen eerst op Nationale Raad Zwemveiligheid.

Bron: NRZ


Deze berichten zijn ook interessant

Winnaar actie zwemles-app
Laat een reactie achter

Jouw e-mailadres wordt niet openbaar geplaatst. Verplichte velden zijn gemarkeerd.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}